.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی روز شنبه
انتصاب حميد مولانا شهروند آمريكا و موسس دانشكده ارتباطات دانشگاه Citizen آمريكن به مشاورت رئيس جمهور پرسش هايي را به وجود آورده است

***نماينده مردم ابركوه در مجلس شوراي اسلامي گفت : اظهارات اسفنديار رحيم مشائي كه درباره دوستي با مردم اسرائيل گفته محكوم است . عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي افزود : ايران اسلامي اسرائيل را به رسميت نمي شناسد و اسرائيل فلسطين را اشغال و مردم مظلوم اين كشور را آواره كرده است . كاظم فرهمند تاكيد كرد امام خميني (ره ) فرمودند اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود و مسئولان نظام با اشغال فلسطين توسط اسرائيل مخالفت نموده و حتي هيچ كس به خود حق نمي دهد كه اظهار دوستي با مردم اسرائيل داشته باشد چه رسد به يك مسئول . وي گفت مشائي در اظهارات خود اين مسائل را ناديده گرفته و رسما اظهار دوستي با مردم اسرائيل كرده و به همين دليل 200 نفر از نمايندگان مجلس اظهارات وي را محكوم نمودند و از دولت مي خواهيم در مورد وي تجديدنظر كند.

***علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سوال كه نظر دولت در قبال اظهارات آقاي مشايي چيست گفت : « آقاي مشايي يك چهره ارزشي و انقلابي است و رژيم جنايتكار و اشغالگر صهيونيستي را نامشروع و به مثابه يك غده سرطاني مي داند بنابر اين اگرچه به لحاظ سياسي و مفهومي مي توان سخنان او را درباره « مردم اسرائيل » مخدوش و داراي اشكال دانست اما در عين حال دور از انصاف و جوانمردي است كه به ايشان نسبت هاي نادرست و داراي نيت و اغراض سو داده شود » . وي احتمال استعفا يا بركناري اسفنديار رحيم مشايي از سمت معاونت رئيس جمهور و رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را رد كرد و گفت : اعتراض انتقاد و نشان دادن حساسيت نسبت به مسائلي كه به اصول انقلاب منافع ملي و ارزشهاي اسلامي مربوط مي شود حائز اهميت است اما مساله آقاي مشايي با تذكر قابل حل است و استعفا يا بركناري او مدنظر نيست . جوانفكر خاطرنشان كرد : « برخي افراد و جريانها طي روزهاي اخير به شكل سازماندهي شده اي احساسات پاك عناصر موثر سياسي را دستمايه اغراض خاص خود قرار دادند. به نظر مي رسد كه اين عده نگران مسائل مرتبط با رژيم صهيونيستي نيستند و صرفا به قصد شاخ و شانه كشيدن و عرض اندام در برابر دولت و رئيس جمهور با توسل به هوچي گري و جوسازي سياسي وارد اين عرصه شده اند اما دولت هوشيار است و به اين رفتارها و غوغاگريها وقعي نمي نهد » . در همين حال تعدادي از ائمه جمعه ديروز در خطبه هاي نماز جمعه خواستار بركناري مشائي شدند.اين خبرها را در صفحه اخبار نماز جمعه شهرستانها در شماره امروز بخوانيد.

***انتصاب حميد مولانا شهروند آمريكا و موسس دانشكده ارتباطات دانشگاه Citizen آمريكن به مشاورت رئيس جمهور پرسش هايي را به وجود آورده است. خبرنگار « تابناك » در اين زمينه نوشت : بنابر ماده 989 قانون مدني كشورمان « هر تبعه ايراني كه بدون رعايت مقررات قانوني ... تابعيت خارجي تحصيل كرده باشد تبعيت خارجي اوكان لم يكن بوده و تبعه ايران شناخته مي شود ولي ... از اشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضويت مجالس مقننه و انجمن هاي ايالتي و ولايتي و بلدي و هرگونه مشاغل دولتي محروم خواهد بود. » تابعيت تعلق حقوقي و معنوي شخص به يك دولت است و شخصي كه تبعه يك كشور باشد از حقوق و تكاليفي برخوردار مي شود و از همين رو در تابعيت رابطه فرد با دولت رابطه اي حقوقي معنوي و داراي ماهيت سياسي است . وجود علقه تابعيت ميان فرد و دولت سبب مي شود كه فرد در همه كشورهاي بيگانه از حمايت سياسي دولت متبوع خود بهره مند شود و به عنوان نمونه پايبندي به اصول قانون اساسي آمريكا و كليه مقررات آمريكا از شروط اصلي تابعيت آمريكاست . از سوي ديگر درحالي كه حميد مولانا از مدت ها پيش ارتباط نزديكي با دكتر احمدي نژاد داشته و به وي مشاوره نيز مي داده علت صدور حكم براي وي در اين مقطع مشخص نيست . مولانا چندي پيش تاكيد كرد كه سخنراني رئيس جمهور در دانشگاه كلمبياي آمريكا به پيشنهاد او انجام شده و برخي بر اين باورند كه طرح مباحثي نظير فروپاشي امپراتوري آمريكا و ذكر اخبار به نقل از منابع موثق در آمريكا بعضا ناشي از مشاوره هاي مولانا به رئيس جمهور كشورمان است . هم اكنون روساي جمهور كشورهاي دنيا مشاوراني دارند كه متن سخنراني هاي آنان را مي نويسند و باتوجه به سفر ماه آينده رئيس جمهور به نيويورك گفته مي شود مولانا از هم اكنون جلساتي را با دكتر احمدي نژاد براي بحث بر سر سخنراني وي در آمريكا آغاز كرده است . تابناك مي افزايد : همچنين ملك وسيعي در حوالي ميدان ونك در اختيار حميد مولانا قرار داده شده تابنياد فرهنگي مولانا را در آن راه اندازي نمايد. وي از سالها پيش در روزنامه كيهان نيز به نگارش يادداشت مي پردازد با اين حال چندي پيش مدير اين روزنامه در مصاحبه با تلويزيون بدون تاييد وي اظهار كرد كه ما به پروفسور مولانا سفارش مقاله مي دهيم .

***روزنامه « ال موندو » چاپ مادريد روز چهارشنبه نوشت : دولت مصر درحال ساختن يك فيلم انتقادي در پاسخ به فيلم ايراني « اعدام يك فرعون » است . اين روزنامه به نقل از صفحه اينترنتي تفريحي و سرگرمي مصري « جلابينا » نوشت : بودجه اين فيلم 5 2 ميليون يورو محاسبه شده كه توسط دولت مصر پرداخت خواهد شد. بنابر اين گزارش فيلمنامه نويس اين فيلم مصري « محمد حسن ال الفي » خبرنگار عضو حزب حاكم مصر و كارگردان آن « محمد فادل » كارگردان سرشناس فيلمهاي مستند خواهند بود . اين روزنامه نوشت : سادات كه از سال 1349 تا 15 مهر سال 1360 كه به دست خالد اسلامبولي افسر ارتش مصر به قتل رسيد در مصر حكومت كرد موضع انتقادي عليه انقلاب اسلامي ايران در پيش گرفته بود و به « محمد رضا پهلوي » شاه معدوم كه از ايران فرار كرده بود پناهندگي داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.275 seconds.